Autonehody sú na dennom poriadku a neobchádzajú ani autá, ktorého posádku dopĺňajú psy. Dajte svojmu psovi reálnu šancu na prežitie s testovaným bezpečnostným postrojom - autopásom od známeho výrobcu Kleinmetall ALLSAFE.
Vedeli ste, že?
V Mníchove urobili pred pár rokmi tzv. psí crashtest - t.z.vyskúšali, ako sa pri nehode bude správať nepripútaný pes. Ich zistenie bolo ohromujúce - priemerne veľký pes (35 kg vlčiak napríklad), dokáže pri náraze vyvinúť silu až 1400 kg, teda 1,4 tony!
A teraz si predstavte, že do vás takáto sila narazí zozadu. Akoby ste mali za chrbtom ďalšie auto strednej triedy. A to skúšali pri 40 km/hod. Na dialnici jazdíme priemerne 100 a viac km/hod.
Najbezpečnejšie miesto pre psa pripútaného bezpečnostným hrudným autopásom je vpravo na zadnej sedačke.
História bezpečnostného postroja AllSafe a crash-testy
Prototyp prvého autopásu - bezpečnostného postroja pre psov na svete stvorili v roku 1986 chovatelia zo Švédska, ktorí chceli po prežitej autonehode dať psom reálnu šancu na prežitie. Autopás pre psov ALLSAFE švédskych chovateľov dostal svoju definitívnu podobu až po crash-testoch v spolupráci s veterinárnym lekárom a konštruktérom firmy Kleinmetall.
Ako to dopadlo?
Crash-test absolvoval psí pás ALLSAFE so psím Dummy (figurína) nárazom auta na pevnú prekážku pri rýchlosti 50 km/h. Postroj ALLSAFE v crash-teste obstál. Vo Švédsku bol preskúšaný a schválený inštitútom technickej kontroly a veterinárnym úradom.
V Nemecku pás opakovane aj v roku 2006 prešiel skúšobňou TÜV a dostal osvedčenie GS (geprüfte Sicherheit = preskúšaná bezpečnosť).
Jediný svojho druhu
ALLSAFE je v súčasnosti jediným crashtestovaným autopásom pre psov na trhu.
Schválené TÜV v súlade s ECE R-17 / ISO27955 - zaťaženie do 1 000 kg pri veľkosti S a 2 000 kg pri veľkosti M, L, XL.
Ako sa postroj/autpás AllSafe používa?
Postroj sa pripína na predĺženie (slučku), ktorá sa prevlečie cez zabudovaný autopás v aute - ten je potom potrebné zapnúť, rovnako ako keby tam sedel človek. Pes má tak väčšiu možnosť pohybu, môže si pohodlne sadnúť alebo ľahnúť bez toho, aby ho obmedzovalo príliš krátke zapínanie.
Navyše psovi nehrozí uškrtenie zamotaným, príliš dlhým ,,vodítkom´´ (niektoré psie autopásy sú dlhé, aby psovi poskytli pohodlie, ale zároveň sa môže stať, že v prípade nehody, najmä pretočenia auta, sa psovi omotajú okolo krku alebo inej časti tela a spôsobia poranenie).
Ďalšie využitie autopásu - postroja AllSafe
● ALLSAFE možno pripnúť menším predným okom k vodítku a používať ho na prechádzke bez nutnosti ho dávať dole zo psíka
● ALLSAFE pre jeho extrémnu pevnosť, dokonalé ergonomické tvarovanie používajú ako ťažný postroj priaznivci saňových, trekových a iných silových pso-človečích športov
● ALLSAFE je ideálny aj na jazdu so psom vedľa bicykla na cyklodržiaku DogRunner
● Reflexné nášivky za zníženej viditeľnosti prispievajú k bezpečnosti spoločných večerných aktivít
Pre akého psa je veľkosť XL vhodná?
Autopás AllSafe vo veľkostiX L je vhodný pre veľké a obrie psy s obvodom hrudníka od 74 do 112 cm, teda plemená ako napr. nemecká doga, vlkodav, bernardýn, newfoundland.
Pevnosť v ťahu: 1000 kg.
Celoplošné polstrovanie
Robustný kôš autopásu z hrubého vysoko pevnostného nylonového pásu obopínajúci hrudnú partiu psa je celoplošne polstrovaný špeciálnym pružným a veľmi húževnatým neoprénom hrúbky 9 milimetrov, ktorý pásy široké 25 milimetrov po stranách o 10 milimetrov presahuje.
Rozložením ťažnej sily na celý hrudník psa pri autonehode tak polstrovanie zabráni poraneniu zarezaním okraja silného popruhu pásu do tela. Popruh + Neoprén sú k sebe po celej dĺžke zošité.
Nasadenie postroja na psa
● Vytiahnite popruh z jednej zadnej oceľovej pracky.
● Hrudný kôš nasadíme spredu na krk psa a jednu prednú nožičku prevlečieme spodným pozdĺžníkom.
● Voľný koniec rozpojeného popruhu navlečieme do pracky a kôš tak na psíkovi spojíme v pevný celok.
● Ťahom za voľné konce popruhov kôš nastavíme tak, aby sme medzi telom a pásom prestrčili dva prsty.
● Karabínu spojovacieho dielu pripneme za zadný kruh pásu.
● Rozskrutkovaný horolezecký ovál navlečieme za zapnutý pás nášho auta a zaskrutkujeme závitový uzáver.
● Dĺžku spojovacieho dielu nastavíme tak, aby si náš pes mohol pohodlne sadnúť či ľahnúť, ale aby nemohol rušiť vodiča.
1 - Bezpečnostný pás zadného sedadla
2 - Spojovací nastaviteľný diel sa skrutkovaným oválom
3 - Švédska otočná karabína s poistkou
4 - Polstrovaný hrudný kôš s oceľovými sponami
IDENTIFIKÁCIA ORIGINÁLU
Originál Crash-testovaný a v EÚ homologovaný bezpečnostný autopás pre psov ALLSAFE, ktorý spĺňa podmienky zákona o cestnej premávke spoznáme my, pracovník technickej kontroly, príslušník dopravnej polície a alebo pracovník likvidačného oddelenia poisťovne podľa vinety TÜV GS, ktorá je našitá na vrchnej pozdĺžnej časti pásu .
Zákon na tému pes v aute
Preprava nákladu Ods. (5) "Pri preprave živých zvierat nesmie byť ohrozená bezpečnosť vodiča, prepravovaných osôb ani zvierat a ani bezpečnosť premávky na pozemných komunikáciách"
Pozor na pokuty - nepripútaný pes vás môže vyjsť na 60 až 100€! A navyše - nezabúdajte, že PZP, teda povinné zmluvné poistenie sa našich psov netýka. Žiadna zo slovenských poisťovní v prípade straty alebo zranenia neposkytuje krytie zvierat. PZP sa vzťahuje iba na škody spôsobené ľuďom, z čoho vyplýva, že ochrana vášho psa je len vo vašich rukách.
Jedna z vašich najčastejších otázok: Prečo je tak drahý? Dôvodov je niekoľko:
● Nákladný vývoj spojený s vyhľadávaním pevnostne vhodných materiálov.
● Trikrát vykonaný Crash-test.
● Výsekové nástroje pre polstrovanie a technologicky ťažké šitie k popruhom.
● Karabíny, pracky a oka nie je možné kúpiť ako katalógový výrobok, ale sú vyrábané výhradne pre tento pás.
Odmenou užívateľom ALLSAFE je super pocit skutočného bezpečia pre nášho psa i pre vpredu sediacej osoby. Chránite nielen psa, ale aj seba a ostatných účastníkov cestnej premávky.
86,99 €